Artykuł
Niezbędny krok do złożenia Wniosku o przyznanie pomocy: rejestracja w systemie PUE ARiMR oraz posiadanie profilu zaufanego
Po uzyskaniu numeru ewidencyjnego producenta (EP), kolejnym krokiem jest rejestracja w systemie ARiMR, która umożliwi korzystanie z systemu teleinformatycznego ARiMR, m. in. składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą generatora.
PUE uprości składanie i obsługę wniosków, a także przyczyni się to do zmniejszenia nakładu pracy oraz kosztów (np.: poprzez brak dokumentów w formie papierowej) po stronie ARiMR. Personalizacja usług zautomatyzuje cyfrowo oraz usprawni kontakt Beneficjenta z ARiMR.
Funkcjonalności portalu dostępne są dla wszystkich osób, które posiadają numer w Ewidencji Producentów.
Niniejsza instrukcja dotyczy naborów konkursowych, w których beneficjentem mogą być:
– Jednostki sektora finansów publicznych,
– Osoby Fizyczne,
– Przedsiębiorcy,
– Podmioty prawne np. organizacje pozarządowe, KGW, OSP.
Uwaga: W przypadku projektów grantowych/grantów dla NGO, nie ma konieczności zakładania konta na platformie usług elektronicznych ARiMR. Wnioski o przyznanie pomocy na projekty grantowe będą składane za pomocą aplikacji OMIKRON. Linki do generatora wniosków będą udostępniane razem z ogłoszeniem o naborze grantobiorców.
Jak zarejestrować konto w PUE?
Aby skorzystać ze strony ARiMR, należy posiadać/założyć konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ARiMR. zgodnie z Instrukcją logowania do PUE. Uzyskanie dostępu do aplikacji (założenie konta) odbywa się w formie elektronicznej. System teleinformatyczny ARiMR regulowany jest w oparciu o art. 10 ustawy ARiMR i dostępny jest z poziomu strony internetowej ARiMR – kliknij, aby przejść
W trakcie zakładania konta będziesz proszony o wprowadzenie następujących danych:
- numer producenta rolnego (nr EP) nadany przez ARiMR
- 8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego przyporządkowanego dla tego numeru EP – chodzi o numer rachunku podany przy zakładaniu numeru producenta w ARiMR
- kwotę ostatniej płatności wypłaconej przez ARiMR – dotyczy osób, które mają już założone konto i otrzymały płatność w danym roku. W przypadku osób, które nie otrzymały przelewu lub osób, które dopiero zakładają konto należy wpisać 0,00.
Logowanie do aplikacji Platforma Usług Elektronicznych (PUE), dostępne jest z poziomu strony internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa pod adresem:
https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych
Instrukcje do pobrania:
Instrukcja logowania do Platformy Usług Elektronicznych
Instrukcja ustanawiania pełnomocnika
Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu
Instrukcja obsługi zawierania umów
Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy poprzez platformę PUE
Profil zaufany jako środek identyfikacji elektronicznej
Wnioskodawco!
Wszystkie nabory w nowym okresie programowana 2023-2027 odbywać się będą w systemie teleinformatycznym ARiMR. Dlatego, w celu weryfikacji Twojej tożsamości, niezbędne będzie posiadanie przez Ciebie profilu zaufanego.
Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Dzięki niemu możesz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia Twojej sprawy.
Twój podpis elektroniczny
Profil zaufany umożliwia elektroniczne podpisywanie dokumentów. Dzięki temu możesz złożyć np.: podanie, wniosek, odwołanie czy skargę bez konieczności drukowania dokumentu, jego ręcznego podpisywania i skanowania. Profilem zaufanym możesz logować się w różnych systemach i aplikacjach administracji publicznej, aby załatwiać sprawy urzędowe. Podpis elektroniczny ma taką samą wagę jak podpis odręczny.
Jak założyć profil zaufany?
Profil zaufany założysz na stronie www.pz.gov.pl wybierając przycisk “Zarejestruj się” i wybierając jedną z podanych tam opcji.
Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – obejrzyj ten film na YouTube